Der Vater eines Mörders

Optional summer reader for AIS rising 10th grade.

In stock

978-3-257-23608-8
$18.95
Der Vater eines Mörders is available for purchase in increments of 1

Details

Der Vater eines Mörders by Alfred Andersch. Autobiographical story - his Greek teacher is the father of Heinrich Himmler. Paperback, 139 pages.

Mit der Figur des Franz Kien erzählt der Autor exemplarisch anhand einer einzigen griechischen Unterrichtsstunde seine eigene Schulgeschichte. Als er durch die Prüfung fällt, muß er das humanistische Gymnasium verlassen. Aber seine persönlichen Erfahrungen sind mit der deutschen Geschichte verknüpft. Sein verhasster Oberstudiendirektor Himmler, der ausnahmensweise den Unterricht hält, ist der Vater des Nazi-Verbrechers Heinrich Himmler.
Der interessante und lebendig erzählte Roman wurde 1985 von Carl-Heinz Caspari mit Hans Korte in der Hauptrolle verfilmt. 

Write Your Own Review

You're reviewing: Der Vater eines Mörders

KEEP IN TOUCH WITH US!

We promised not to give your name and email address to anyone else, but if you want to be informed of new products that might be of interest, please let us know your name, email address and language(s) of interest.

More ways to stay connected: